دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

جلسه مجازی راهبری طرح دستیاری آموزشی برگزار شد  

جلسه مجازی راهبری طرح دستیاری آموزشی برگزار شد  
جلسه مجازی راهبری طرح دستیاری آموزشی به منظور ارائه گزارش پیشرفت کار با حضور رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، معاونان به صورت مجازی برگزار شد.
کد خبر : 864874

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جلسه مجازی راهبری طرح دستیاری آموزشی به منظور ارائه گزارش پیشرفت کار با حضور رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، معاونان و مدیران کل حوزه ستادی باشگاه پژوهشگران و بیش از 400 تن از روسای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به صورت مجازی برگزار شد.

حامد حسن پور، رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان در این جلسه بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با محوریت باشگاه پژوهشگران جوان مشغول اجرای پروژه دستیاری آموزشی می باشد.

وی افزود: برنامه دستیاری آموزشی یک برنامه جدی و تحولی دانشگاه است و نقش جدی را در آینده نظام آموزشی کشور به خصوص برای دانشجویان دکتری و دانشجویان مقاطع کاردانی و کارشناسی که هدف این موضوع هستند خواهد داشت. 

حسن پور تصریح کرد: معمار اصلی این ایده که توسط هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی به یک پروژه با  قابلیت اجرایی تبدیل شد دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی هستند.

وی در ادامه توضیح داد: باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان با محوریت دکتر شهاب خاقانی، به‌عنوان مجری و مدیر پروژه ابتدا با یک تیم 7 نفره و سپس با تیم 32 نفره در ستاد مرکزی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان برای اجرایی شدن این پروژه فعالیت خود را آغاز نمود. در گام بعدی روسای باشگاه در واحد های دانشگاهی مسئولیت اجرای پروژه در سطح واحدهای دانشگاهی را عهده دار شدند. 

حسن پور اظهار کرد: این برنامه از دیدگاه جامعه نخبگانی و نظام آموزش دانشگاه آزاد اسلامی حائز اهمیت است . حاکمیت کشور به این نتیجه رسیده است که فقط نخبه و محقق است که ظرفیت را می تواند به ارزش تبدیل کند و تربیت محقق نخبه و تغییر این تفکر حکمرانی مستقیماً در آینده کشور اثر می گذارد.

وی گفت: امروز دانشگاه آزاد با شعار دانشگاه حل مسئله به این موضوع ورود کرده و دانشگاه آزاد می تواند این موضوعات و مسائل را به جامعه نخبگانی ارائه دهد.

دبیر هیئت امنای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان یکی از رسالت های این طرح را شکل گیری یک شبکه، یک زیست بوم برای حل مسائل کشور ذکر نمود و بیان کرد دانشگاه آزاد مسائلی دارد که باید در زمان شروع و پایان مشخصی با یک طرحی که ریسک های بسیار و وضوح  تدریجی دارد خروجی موفقی را به دست آورد.

حسن پور تاکید کرد: تلاش ما این است که از یک برنامه مدون زیرسوال رفته پیاده سازی شده با کمک باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان به یک خروجی قابل اجرا دست یابیم.

وی اضافه کرد: شبکه نخبگانی یک زنجیره ارزش است که با انجام یک سری فعالیت های متوالی از طراحی تا پیاده سازی، اثربخشی و نقش آفرینی صورت می گیرد. این فعالیت ها می تواند خروجی اش یک عمل یا یک مسئول باشد. 

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان گفت:  عرضه در این برنامه باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان است و تقاضا در این طرح نظام آموزش کشور نظیر معاونان آموزشی و مدیران گروه هستند که بهره برداران این پروژه هستند.

حسن پور در پایان افزود: اگر مدعی حل مسائل کشور هستیم باید بتوانیم در درون خانواده مسائل خود را حل نمائیم یعنی ابتدا مسائل را ببینیم، سپس فرآیند اجرایی شدن آن را بچینیم و در نهایت در زمان مشخصی این فرآیند را انجام دهیم.

حسن پور ابراز امیدواری کرد این پروژه از بهمن ماه سال جاری به یک برنامه روتین و دائمی دانشگاه تبدیل خواهد شد.

در ادامه این جلسه شهاب خاقانی، مدیرکل هدایت و توانمند‌سازی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه و مدیر پروژه دستیاری آموزشی، ضمن قدرانی از زحمات تمامی همکاران مرتبط با این پروژه، مروری بر چگونگی انجام فرایند در سامانه دستیاری آموزشی توسط معاونان آموزشی و مدیران گروه داشتند و در ادامه به بررسی سوالات و ابهامات همکاران محترم در واحدهای دانشگاهی پرداختند. 

گفتنی است باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان هفته آینده جلسه منطقه ای با بیش از 4000  تن از مدیران گروه های آموزشی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور برگزار خواهد نمود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته